Normalment no acostumem a parlar de temes que no facin referència al Barça, el seu entorn o a la música que més ens agrada, el heavy metal.
Però quan trepitgen la nostra llengua i a sobre ens insulten com a poble no podem deixar passar de comentar la notícia que ha aparegut als diaris sobre Air Berlin i la incultura del seu president pel país veí i Portugal.
Tot va començar arran d'una carta enviada per la directora general de Política Lingüística del govern de les Illes Balears, Margalida Tous, a Air Berlin i a la resta de companyies de les Illes on feia esment a la llei que estableix que el govern ha d'assegurar la presència del català en tots els àmbits socials i que, en virtut d'això, dient-los:
'Em poso en contacte amb vostè per manifestar-li l'interès que té el govern de les Illes Balears a garantir l'ús adequat de les llengües cooficials de l'arxipèlag en les comunicacions que la seva companyia estableix amb els ciutadans que l'escullen per als seus desplaçaments.'
VilaWeb informa que ha parlat amb la responsable de premsa de l'empresa a Espanya, Ana Baschwitz, que ha refermat el suport d'Air Berlin a l'editorial (traduïda) que el director ha publicat a la revista que reparteixen entre els passatgers i que ataca el català. Joachim Hunold, director general d'Air Berlin, hi diu que avui l'espanyol ja no és una llengua oficial a Mallorca, que hi ha infants que no el saben parlar i que la partició d'Espanya en nacionalismes regionals és un retorn als ministats medievals. I es demana si hauran d'imposar cursos de català als treballadors de la companyia.
Segons Ana Baschwitz, l'espanyol és la llengua oficial de l'estat i, per tant, Air Berlin, que és una companyia aèria internacional, ja en té prou d'utilitzar aquest idioma. Baschwitz també ha dit a VilaWeb que compartia les declaracions de Joachim Hunold respecte del català, que era veritat que hi havia infants que no l'aprenien i ha posat com a exemple la retirada de la tercera hora d'espanyol a Catalunya. Per la responsable de premsa, el català, el basc o el gallec són innecessaris en les comunciacions de la companyia perquè tothom entén l'espanyol.
Com es fa evident en les declaracions fetes pels responsables d'Air Berlin, no tenen en compte que el Català va estar prohibit durant gairebé 40 anys de dictadura feixista i que des de fa gairebé 300 anys, els diferents poders espanyols han intentat de totes maneres despreciar la nostra llengua fins al punt que avui dia no es pot viure plenament en català a tots els territoris dels Països Catalans.
Com a exemples podriem posar el cinema, on més del 90% de les pel.lícules que s'estrenen als cinemes del nostre país són en castellà, en l'etiquetatge dels productes no és majoritari el nostre idioma, a la justícia el català hi és poc present en els judicis i tràmits amb aquesta... i en podriem posar bastants més.
Les reaccions no s'han fet esperar, i es demana que es faci boicot a l'empresa que menysprea el català amb afirmacions que ben bé podrien venir de la caverna ultra feixista espanyola com la cope, el mundo o la razón.
Air Berlin anomenada línia de baix cost només té una conexió directe entre els Països Catalans i Alemanya, Mallorca, el que suposa un increment del preu i del temps del vol si es preten volar a d'altres destinacions del país.
Tot va començar arran d'una carta enviada per la directora general de Política Lingüística del govern de les Illes Balears, Margalida Tous, a Air Berlin i a la resta de companyies de les Illes on feia esment a la llei que estableix que el govern ha d'assegurar la presència del català en tots els àmbits socials i que, en virtut d'això, dient-los:
'Em poso en contacte amb vostè per manifestar-li l'interès que té el govern de les Illes Balears a garantir l'ús adequat de les llengües cooficials de l'arxipèlag en les comunicacions que la seva companyia estableix amb els ciutadans que l'escullen per als seus desplaçaments.'
VilaWeb informa que ha parlat amb la responsable de premsa de l'empresa a Espanya, Ana Baschwitz, que ha refermat el suport d'Air Berlin a l'editorial (traduïda) que el director ha publicat a la revista que reparteixen entre els passatgers i que ataca el català. Joachim Hunold, director general d'Air Berlin, hi diu que avui l'espanyol ja no és una llengua oficial a Mallorca, que hi ha infants que no el saben parlar i que la partició d'Espanya en nacionalismes regionals és un retorn als ministats medievals. I es demana si hauran d'imposar cursos de català als treballadors de la companyia.
Segons Ana Baschwitz, l'espanyol és la llengua oficial de l'estat i, per tant, Air Berlin, que és una companyia aèria internacional, ja en té prou d'utilitzar aquest idioma. Baschwitz també ha dit a VilaWeb que compartia les declaracions de Joachim Hunold respecte del català, que era veritat que hi havia infants que no l'aprenien i ha posat com a exemple la retirada de la tercera hora d'espanyol a Catalunya. Per la responsable de premsa, el català, el basc o el gallec són innecessaris en les comunciacions de la companyia perquè tothom entén l'espanyol.
Com es fa evident en les declaracions fetes pels responsables d'Air Berlin, no tenen en compte que el Català va estar prohibit durant gairebé 40 anys de dictadura feixista i que des de fa gairebé 300 anys, els diferents poders espanyols han intentat de totes maneres despreciar la nostra llengua fins al punt que avui dia no es pot viure plenament en català a tots els territoris dels Països Catalans.
Com a exemples podriem posar el cinema, on més del 90% de les pel.lícules que s'estrenen als cinemes del nostre país són en castellà, en l'etiquetatge dels productes no és majoritari el nostre idioma, a la justícia el català hi és poc present en els judicis i tràmits amb aquesta... i en podriem posar bastants més.
Les reaccions no s'han fet esperar, i es demana que es faci boicot a l'empresa que menysprea el català amb afirmacions que ben bé podrien venir de la caverna ultra feixista espanyola com la cope, el mundo o la razón.
Air Berlin anomenada línia de baix cost només té una conexió directe entre els Països Catalans i Alemanya, Mallorca, el que suposa un increment del preu i del temps del vol si es preten volar a d'altres destinacions del país.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada